Asiakkaiden kokemuksia

Journalistinen ote koko ketjussa

Ero ammattilaisen tekemässä suunnitelmallisessa viestinnässä ja omassa jutun tarjoamisessa on samaa luokkaa, kuin ero "keksinnössä" ja "muotoillussa tuotteessa". Elämme nykyään niin valtavassa informaation ylitarjonnassa, että vain puhuttelevimmat, ammattitaidolla tehdyt ja levitetyt ilmiöt saavat rakentavaa näkyvyyttä. Ja rakentavan näkyvyyden tekeminen on ammattilaisten työtä. Ei satunnaista "räiskimistä" ja julkisuudessa paistattelua. Viestintä on oleellinen osa hoidettua yrityskuvaa.

Oman alani spesialistina minulla ei ole mitään mahdollisuutta erottaa oleellista, kohderyhmää kiinnostavaa viestittävää oman ammatin ja ammattikunnan kiinnostavista uusista "ismeistä". Eli lähtökohtaisesti puunjuurella ei voi nähdä metsää... Elän toivossa, että yhä useammin pääsisin toimimaan siten, että Viestintä Ässä on päävastuullisena toimijana koko viestintäketjussa tiedottamismahdollisuuden tunnistamisesta tarinan kerrontaan ja mediavalinnoista kuvittamiseen. Journalistinen ote koko ketjussa on tuloksellisuudessaan ja uskottavuudessaan jotain aivan muuta, kuin maksetut mainokset! Eikä välttämättä edes kalliimpaa!
Yhteistyömme on sujunut todella hyvin. "Yhteiseen hiileen puhaltaminen" ei tarkoita sitä, että kaikki puhkuu yhtäaikaa samaan hiileen, vaan sitä, että kukin tekee oman osuutensa ajallaan ja saadaan näin se hella tulille.

Yrittäjä Heikki Koivurova, Totaldesign Oy
Takaisin